Hing ja hääl. Teistsugune laulutund.


Kuigi olen laulnud terve elu, olen siiani hoidunud laulmise õpetamisest, sest see on tundunud liialt suur vastutus. Tajun, et tõeline, hingest laulmine, on hoopis midagi sügavamat ja kõrgemat kui lihtsalt tehniline häälepaelte võngutamine, ning kohe kindlasti midagi enamat kui maneerlik jäljendamine. Me kõik oleme unikaalsed oma looga, niisamuti meie hääl - see on väga seotud me hingeasjadega. Olles nüüd tegelenud aastaid ka enesearenguga vaimses ja hingelises plaanis,  õppinud erinevaid eneseabimeetodeid, tulnud välja elu rasketest hetkedest, tunnen, et mul on midagi, millega aidata. Nii alustasin paar aastat tagasi häälejooga ja häälerännakuga ühes naistelaagris, tagasiside oli nii soe, nägin, kuidas need mu intuitiivsed meetodid töötasid ja liigutasid inimesi ning sel suvel tegin ma hääletundi juba mitmesajale inimesele Haapsalu joogafestivalil. Sealt edasi olen juhendanud ka individuaalselt, sest eks see on ikka kõige rohkem sügavuti minek. Isiklik lähenemine.
Mu esimene "õpilane" oli julge, 40-aastane mees ja tema vastuvõtlikkus ning tulemus juba esimese korra järel panid mind ennastki imestama...häälerännakult tulles oli ta arusaamine selgem, mida ta elus edasi peaks tegema, ta laulis julgelt oma laulu oma sisemisele lapsele. Ma olin sama õnnelik õpetajana kui tema vastuvõtjana. Nüüdseks on mul käinud veel mõned hingehääle otsijad ja tahaksin jagada mõnd tagasisidet, niisamuti oma artiklit mõtisklusest hääle ja hinge teemal. Kel huvi, ja julgust! Võite tulla oma tõelist häält otsima.  Nagu aru saate, ei huvita mind showlaulmise õpetamine, vaid pigem teraapiline tee, iseendani jõudmise tee, hinge puhastamine ja hääl on selleks suurepärane abivahend. Annan endast parima suunamisel.



Anna: 

Mulle väga meeldib, kuidas avastan oma häält ja sinuga koos seda tehes on häälte ühendus kuidagi gongide heli meenutav, väga võimas. Hääl vibreerib kogu organismi läbi, avab su loomuliku hääle.
Seansi käigus koged mõnusat lõõgastust, mõtted saavad vabaks ning kaob närvilisus. Pikemas perspektiivis kindlasti väga tõhus stressist jagu saamiseks.
Iga korraga tunnen kuidas minus kasvab julgus asju välja öelda, seda mida olen aastaid enda sees hoidnud, hakkab sealt välja tulema.
Seekord tundsin veel kuidas mu lihased lõdvestusid, kuna mu lihased olid viimased päevad väga pinges, siis peale seanssi on olukord parem. Mu pea pole ammu olnud nii selge, kui pärast seanssi! See tegemine sobib Sulle ja aitab kindlasti paljusid.
Ma tänan Sind väga!


Agnes: 

Väga puudutas sinu juhitud “Häälerännak”, see kuidas julgustasid lõõgastunult ja julgelt oma häält ja viisi leidma - oi kui väga seda on ka minul vaja!!

Eriti oluline oli minu jaoks see osa kus palusid kujutada see koht kus end kõige lõõgastunumalt tunnen jne. Kuna mu elus just oli väga segane aeg ja peas palju mõtteid ja kahtlusi, siis selle harjutuse tulemusel sain ma enda jaoks selgeks mis valiku lõpuks praegu enda, oma elu jaoks teen. Lihtsalt pisarad tulid kui seal platsil pikali olin ja seda pilti enda silme ees nägin ja samas tuli rahu, selgus ja kindlus oma valiku, otsuse suhtes.
Aitäh, aitäh, et meid nõnda juhatasid oma südamehäält kuulama!🙏

Anne:

Mind kõnetas häälerännakul kasutatud kujustamine. Tõi esile häälega seotud kurbuse. Kui kuulen kellegi hääles nukraid toone, tunnen selle ära. Olen lausa nutma hakanud, kui kuulen raadios või teles samasuguse häälega rääkijat, kes meenutab mu vanaema või ema... 


Minu suhe hinge ja häälega on aastate jooksul palju paremaks läinud. Aga mingi probleem on sellega olnud nooremas eas –  esinemisehirm, õudus oma häält kõrvalt kuulata. Siis ei räägitud hääle ja hinge seostest, nagu nüüd. Seda enam on tänuväärne see töö, mida Sa teed.



Tarvo:

Ikka môtlen vôi meenutan selle teekonna teatuid nüansse, sügavad kujundid olid minu jaoks. Mulle see lähenemine sobis!


Agnes:

Häälejooga oli mulle esimene ja positiivne kogemus , kuigi olen joogaga üldiselt kokku puutunud varem.  
Andis mulle aimu hääleulatusest, hääl on minu arvates  kui instrument ja iga heli mis meie häälepaeltest välja tuleb on justkui hinge ja keha koostöö... Minule suunas see häälejooga häälekindlusele, ülivajalik minusugusele kartlikule ja roostes neljaseina vahel olevale hingele, ma olen eluaeg muusikast väga lugu pidanud ja isegi salaja nö ise juba lapsepõlves ümisenud oma enda tehtud viisijuppi ja proovinud seda paberilegi panna. Elustas minus selle nurga millegipärast uuesti. Kohtumine iseendaga kakkus lahti palju ja samas sai selgeks palju ja juhatas mind tagasi eriti tugevalt sinna kus ma nö. tunnen end koduselt. Loksutas paika minu isiksust ja arusaamisi. Ma sügavuti minema ei hakka, tahaks, et midagi jääb midagi mu enda sisse. Kindlasti nägin seda minu nooruse maailma põrkumist pealt ja kuulsin seda, mida ma kokku keerasin. Vaikselt ja tasa ma tunnen, et elu teeb nagu tagasiminekut ja suunab mind sinna kus ma olin selline nagu 9 aastane :D veider mõte aga seda täiskavanuna olen ma enda sisemaailmast kätte leidnud sellise teeotsa :D ma ei saa veel täpselt aru mida see mulle öelda tahab aga küll ta välja tuleb ..head asjad võtavadki kauem aega arvan mina.
Häälejooga toetab väga keha ja hingehääle kooskõla, aitab sellel püsida sest hingamine hoiab seda juskui omas rütmis, sellega tundus ka mu südametegevus ja vereringe toimivat paremini, kuna mul on nende asjadega viimasel ajal suured terviseprobleemid. Ja koos oli tore neid asju läbi teha! 

Comments

Popular posts from this blog

Üksinduse olulisusest

Kuidas ma vabanesin oma elu suurimast sõltuvusest

Kuidas teenida vähem raha ja rohkem rahu?