Holger Marjamaa debüüt

Holger Marjamaa Chamber Ensemble "Message"/"Serenade" 

Sel aastal noore jazzitalendi preemia pälvinud pianist Holger Marjamaa on kindlasti üks helgemaid tulevikulootusi eesti jazzis. Noore pianisti debüütplaat koosneb kahest teosest - neljaosaline "Message" ja kaheosaline "Serenade".
Jazztrio kaaslasteks on kontrabassil Heikko Remmel ja trummidel Dmitri Nikolajevski.
Keelpillikvartett lisab muusikale klassikalist kõla ja need häälestused keelpillide vahel ja ühtesulandumine jazztrioga ongi külg, mida peaks veel lihvima.
Marjamaa muusika ise on tundeline, kuigi helikeelelt peamiselt moodsa jazzi näide, eeskujudeks Esbjörn Svensson, Brad Mehldau. Plaadi eessõnast saame teada, et pianistile meeldib kõige enam klassikalise muusika ja jazzi süntees, selle tõestuseks on esitatava kõlapilt - tehniliselt ja dünaamiliselt täiuslik klassikapianist sukeldumas jazziharmooniate ja rütmide vabamatesse vetesse. "Message"-i kolmas osa, tundlik Lullaby, on aga mõjutatud 70 - 80ndate jazzballaadidest, see on rõõmustav hetk, kui nõnda noore mehe loomingus kõlab kummardus hoopis tema vanemate noorusaegade muusikale. Kuigi Marjamaa mängus on aimata veidi kärsitust, võib selle kirjutada tema nooruse arvele, pealegi annab noorusenergia jällegi muusikale olulist sära. Jazztrio ise kõlab orgaaniliselt ja väljapeetult - Remmeli kirglikkus ja Nikolajevski täpsus toetavad Marjamaa ideid. Ehk on kompositsiooni mõttes tunda veel traagelniite, ehk saaks osasid sujuvamaks kujundada ja keelpilliseadeid huvitavamaks kirjutada, aga alati võib ju vabas muusikas nii ja naa. Ja lõpuks on kõik maitseküsimus ning kunstniku vaba väljendus, millele ei pea kehtima klassikalise muusika vormireeglid.
http://www.youtube.com/watch?v=o0Hni0XrgZU&noredirect=1

Comments

Popular posts from this blog

Üksinduse olulisusest

Kuidas ma vabanesin oma elu suurimast sõltuvusest

Kuidas teenida vähem raha ja rohkem rahu?